torsdag 7 maj 2009

Va nu då?

Jag har pluggat till omtenta hela veckan, suttit i bibblan varje da hela dan. Nu är det ett och ett halvt dygn kvar till domedagen och jag känner mig relativt förberedd, vad händer då? Lite feber ja! Jo man tackar, det blir ju svinbra.
Som tur är har jag kvar lite pulver för vuxna (jo det heter så fast på tyska), från österrike, och det brukar skrämma slag på de flesta illbattingar som jävlas med en. Håll era tummar tack.

Oj, nu när jag i efterhand läser igenom förra meningen ser jag att en förklaring är på sin plats. NeoCitran, Pulver für Erwachsene, är ett pulver som man häller i hett vatten och dricker som te. Det ska drickas på kvällen och sen när man går och lägger sig så svettas man ut alla möjliga bakterier och vaknar frisk som en nötkärna. Typ. Man köper det på apotek i Österrike, men det finns tyvärr inte att tillgå i Schweden. Jag kanske ska börja importera?

Nu ringde pappa precis, från Gran Canaria. 28° i skuggan idag, inte ett moln. Han och mamma ska vara där i 2 veckor, de jävlarna.



Jag fick för övrigt otroliga moderskänslor för katt-gubben i Grannfejden nyss, kan ingen ge honom en gumma?!

Inga kommentarer: